Wednesday, June 17, 2009

Penyembuhan dengan Scalar Energy


Tenaga skalar atau pun bahasa yang biasa digunakan, scalar energy. Post kali ini saya ingin kongsikan bagaimana scalar energy ini dimanfaatkan dan digunakan sebagai terapi untuk merawat penyakit. Saya akan gunakan ayat saya sendiri berdasarkan kefahaman saya, jadi saya sertakan artikel yang saya baca supaya pembaca boleh perbetulkan fakta saya jika tersilap, insyaAllah.

Secara tidak langsung, di sekeliling kita terdapat tenaga, cuma kita tidak dapat melihatnya dengan mata kasar. Kita sebagai orang Islam wajib percaya kepada perkara ghaib, seperti contoh bagaimana Allah ciptakan bumi ini daripada tiada kepada ada. Teori Big Bang itu yang pada asalnya diceritakan oleh Allah, bagaimana suatu yang padu (ratqa) dipisahkan antara keduanya, dan akhirnya lahirlah bintang, planet dan sebagainya. Selepas kajian demi kajian, terbukti ianya benar.

Alam sekeliling dan sel-sel pada badan kita sebenarnya saling berinteraksi, terdapat perhubungan antaranya. Saya melihat menerusi laman web www.thehealinguniverse.com, bagaimana Michael Mallon menerangkan mengenai interaksi DNA dengan persekitaran, terhadap bunyi, cahaya dan tenaga. Pembacca juga boleh memahaminya lebih lanjut dalam buku ditulis oleh Harun Yahya mengenai keajaiban DNA yang diciptakan Allah.


Terapi menggunakan scalar energy ini menekankan konsep merawat dari dalam, iaitu melalui pembetulan DNA didalam sel, malah lebih dalam lagi iaitu zarah-zarah komponen DNA tersebut. Zarah tersebut bertindak terhadap tenaga atau disebut juga sebagai Electromagnetic Field (EMF). Secara tidak langsung perubahan dari dalam ini mempengaruhi sel-sel tersebut, dan tenaga baik ini merawat dan mempercepatkan baik pulih sel itu.



Dr. Valerie Hunt ada menerangkan bahawa scalar energy ini merawat melalui dua cara. Pertama dengan memperbaiki peredaran darah dalam badan dan kedua dengan memperbetulkan komposisi kimia sel-sel, termasuk membrane potential.
Bioscalar Energy: The Healing Power

Antoine Priore pada tahun 1960an dan 1970an berjaya mencipta mesin penyembuhan electromagnetik, "Porthole". Hasilnya didapati berjaya menyembuhkan hampir 100% kanser dan leukemia. Tetapi pada 1974, hasil beliau gagal diteruskan kerana kerajaan Perancis ketika itu tidak menyokong kerja beliau. Beberapa isi penyelidikan beliau ditulis dalam laman web di bawah ini, mengenai konsep 'time reversing', yang menyatakan bagaimana sel-sel yang rosak dikembalikan kepada keadaan asal.
Essential Priore Points

Tom Bearden, saintis yang mengkaji menggenai tenaga electromagnetic ini juga ada menerangkan cara dan bagaimana menggunakannya untuk mengubati. Ia menerangkan bagaimana electromagnetic dan gelombang mengubah keadaan sesuatu bahan, interaksinya. Ianya juga adalah inspirasi daripada "Porthole" yang dicipta oleh Antoine Priore. Penerangannya lebih dalam bentuk fizik, dan agak sukar juga bagi saya faham. Mungkin bagi mereka yang belajar fizik, akan lebih mudah memahaminya, insyaAllah.
Method, System and Apparatus for Conditioning Electromagnetic Potentials, Fields and Waves to Treat and Alter Matter

Jon Barron dalam laporan khasnya juga menerangkan dari konsep fizik, bagaimanakah scalar energy itu, dan bagaimana diaplikasikan untuk kesihatan. Scalar energy kini boleh di aplikasikan pada barang kemas seperti rantai, jam, gelang dan sebagainya. Hasilnya beliau mendapati scalar energy ini dapat membuang frequensi buatan manusia yang tidak sihat, meningkatkan tenaga sel, melindungi DNA daripada rosak dan secara langsung mencegah daripada kanser.
Special Report: The Energy of Life

Beliau juga ada menerangkan bahawa scalar energy ini mengurangkan kolesterol dalam darah, dan meningkatkan daya immunisasi badan. Ianya meningkatkan amplitud EEG, menunjukkan bahawa scalar energy ini mampu meningkatkan daya tumpuan seseorang (focus), malah boleh bertindak sebagai anti-depressent, kerana menghalang pengambilan noradrenaline oleh sel saraf PC12.

Yang terbaru, alat yang di panggil Cytotron juga menggunakan konsep yang sama. Ianya dihasilkan oleh Centre of Advance Research abd Development (CARD) di Bangalore, India. Cytotron digunakan untuk penyakit kronik dan degenerative seperti kanser dan arthritis, menggunakan gelombang electromagnetic. Apabila saya baca, asasnya memang sama seperti yang diterangkan di atas, dan alat ini sudah mula dimasukkan ke negara kita.
Cytotron-1st in Malaysia
How Cytotron works?

Penggunaan scalar ini makin meluas pada masa sekarang. Korea dan Jepun antara negara yang banyak menghasilkan produk berasaskan scalar energy ini. Antaranya ialah rantai, gelang, jam, cincin dan flask. Jika rakan-rakan ada persoalan mengenai produknya, boleh tanya atau beli dari saya, insyaAllah saya cuba membantu.




Semoga dengan perkongsian ini, dapat lebih membuka minda kita bahawa perubatan ini tidak terhad pada ubat-ubatan dan surgery sahaja. Skopnya sangat luas, kerana ianya melibatkan manusia, iaitu ciptaan Allah yang sangat kompleks, masih banyak yang belum kita cungkil rahsia-rahsianya. Semoga anda dapat sikit sebanyak ilmu yang bermanfaat.

Rencana ini adalah post Munir Afifi dalam blognya cahaya ilmu. Terima kasih kerana dapat kongsi info.

No comments:

Post a Comment